Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

Přeskočit na obsah Přeskočit na navigaci

Výhody mobilního světelného kříže

  • Kompaktní design = snadná manipulace
  • Čtyři skládací ramena, délka každého 4,26 m
  • 13 LED světel - efektivní intenzita 79.560 cd
  • 3 režimy světel – den, noc, auto
  • Rychlá montáž jedním člověkem do 5 minut
  • 120 hodin nezávislého provozu
  • Záložní zdroj energie = dvě hodiny provozu
  • Možnost převážet dva kříže zároveň

Mobilní světelný kříž pro označení uzavření letištní dráhy

Mobilní světelný kříž představuje moderní a efektivní způsob označení dočasného uzavření letištní dráhy. Používá se zejména v nepříznivém počasí k označení uzavřené letištní dráhy v důsledku její údržby nebo odklízení sněhu.

Mobilní světelný kříž je umístěn na podvozku. Toto mobilní zařízení je tedy možné rychle dopravit na požadované místo. Konstrukce světelného kříže umožňuje jeho montáž nebo demontáž do 5 minut jedním člověkem. Kříž je tvořen 13 LED světly s automatickým přepínaní mezi denní a noční intenzitou světla. Délka ramene světelného kříže je 4,26 metru. Naftová elektrocentrála zajišťuje elektrickou energii pro 120 hodin provozu při plném zatížení světel bez doplnění paliva.

Všechny tyto klíčové vlastnosti dělají z mobilního světelného kříže zařízení, které umožňuje flexibilitu a rychlou reakci na změny v leteckém provozu.

Klíčové vlastnosti mobilního světelného kříže pro uzavírku letištní dráhy

  • 1Viditelnost – světelný kříž je jasně viditelný ze vzdálenosti 5 – 8 km ve dne a min. 9,7 km v noci.
  • 2Rozměry – každé rameno světelného kříže má délku 4,26 m.
  • 3Mobilita – světelný kříž je umístěn na podvozku. Snadno jej upevníte za tažné zařízení vozidla a dopravíte jej na požadované místo na letištní dráze.
  • 413 LED světel – světla blikají v režimu 2,5 s zapnuto a 2,5 s vypnuto. Efektivní intenzita 79.560 cd.
  • 5Tři režimy světel – světelný kříž může být provozován ve třech režimech (Den, Noc, AUTO) s možností automatického přepínání režimu dle světelných podmínek.
  • 6Snadná instalace do 5 minut – rychlé rozložení a složení světelného kříže do 5 minut jedním člověkem.
  • 7120 hodin nezávislého provozu - dieselová elektrocentrála zajišťuje elektrickou energii pro 120 hodin provozu při plném zatížení světel bez doplnění paliva.
  • 8Záložní zdroj energie – nouzové napájení baterií zaručí min. 120 minut provozu.
  • 9Možnost převážet 2 světelné kříže zároveň – správné označení uzavřené ranveje vyžaduje označení světelnými kříži na začátku i konci přistávací dráhy. Abychom snížili čas potřebný pro dopravu světelných křížů na místo, vyrobili jsme je tak, aby bylo možné zapřáhnout 2 světelné kříže za sebe.

Mobilní světelný kříž pro uzavření letištní dráhy splňuje všechny požadavky FAA, jako je např.:

  • Provozní teplota -40 °C až +55 °C
  • Vlhkost 95 % RhA (při +55 °C)
  • Odolnost větru do 65 km/h (bez výrazného ovlivnění pozice “ustaveného” markeru)

Ramena světelného kříže jsou osazena 13 LED světly o požadované intenzitě svícení. Jsou natřena žlutou leteckou barvou v souladu s CS ADR-DSN.U.935

Český výrobek / Made in Czech Republic

Jak o vás budeme pečovat?

Postaráme se o váš projekt od začátku až do konce. Objednávkou to u nás nekončí. Poskytneme vám plnou podporu po celou dobu používání separátoru.

1.
Přijedeme

2.
Zaměříme a navrhneme

3.
Vyrobíme na míru

4.
Nainstalujeme

5.
Zprovozníme a zaškolíme

6.
Poskytneme autorizovaný servis

Světelné parametry

Světelný kříž se skládá ze 13 LED světel (3 ks na každém rameni, 1 ks uprostřed kříže). Světla pracují v režimu, kdy vždy 2,5 s svítí a 2,5 s nesvítí.

Barva vyzařování “bílá” v souladu s CS ADR-DSN.U.930.

Viditelnost:

Výkon použitých LED světel je takový, aby zajišťoval jasnou viditelnost mobilního světelného kříže ze vzdálenosti od 5 km do 8 km během dne a minimálně 9,7 km během noci.

Tři režimy světel

LED světla mají možnost pracovat v jednom ze tří režimů:

  1. Den – světla svítí v intenzitě požadované pro denní provoz
  2. Noc - světla svítí v intenzitě požadované pro noční provoz
  3. AUTO – světelný senzor automaticky reguluje intenzitu světel podle venkovních světelných podmínek

Svítivost

 Režim denRežim noc
Ve středu paprsku 79.560 cd 2.808 cd
V poloměru 10O 53.040 cd 1.872 cd
V poloměru 15O 28.730 cd 1.014 cd

Samozřejmostí je, že všechny elektrické komponenty jsou navrženy tak, aby byly odolné proti povětrnostním vlivům.

Napájení

Hlavním zdrojem napájení mobilního světelného kříže je naftová elektrocentrála s přídavnou nádrží o objemu 120 litrů. Ta je schopná zajistit provoz světel při plném zatížení po dobu minimálně 120 hodin bez doplnění paliva.

V případě výpadku elektrocentrály dočasně obstarává napájení přídavná baterie LiFePO4 (24 V / 54 Ah) (zaručí min. 120 minut provozu). V případě výpadku elektrocentrály se rozsvítí venkovní výstražný maják (oranžový).

V případě poruchy blikače svítidla zůstanou svítit.

Chcete vyzkoušet náš mobilní světelný kříž?

Sestavení mobilního světelného kříže jedním člověkem do 5 minut!

Mobilní světelný kříž umožňuje snadnou montáž a demontáž jedním člověkem do 5 minut. Po umístění světelného kříže na požadované místo je potřeba zajistit podvozek patkami. Po odjištění západek sestavit jednotlivá ramena kříže do plné délky 4,26 m a poté kříž pomocí manuálního navijáku zvednout do vertikální polohy. Jeho poloha je nastavitelná do úhlu 5° od vertikály. Posledním krokem je nastartování naftové elektrocentrály a aktivování světel.

Sestavení mobilního světelného kříže

Specifikace podvozku

Podvozek je tvořen ocelovým rámem o rozměrech 2,5 x 1,6 m, dvěmi bezdušovými pneumatikami velikosti R13 a je osazen standardním tažným zařízením, které umožňuje připojení např. za osobní automobil.

Na podvozku je uložen světelný kříž vč. dieselové elektrocentrály a záložní autobaterie.

Možnost převážet dva světelné kříže

V případě zhoršených povětrnostních podmínek je nutné letištní dráhu rychle uzavřít. Je vyžadováno, aby byla uzavřená ranvej označena na obou jejich koncích. Abychom eliminovali čas potřebný pro přepravu světelného kříže na minimum, tak jsme jej vyrobili tak, aby bylo možné dvě nezávislé jednotky přepravovat zároveň.

V jakých oblastech se používají magnetické metly

Nahoru