Podrobný popis mobilního světelného kříže pro uzavření ranvejí FIREFLY
<< Zpět na mobilní světelné kříže FIREFLY
Konstrukce a barva mobilního světelného kříže FIREFLY
Základna i ramena světelného kříže jsou vyrobeny z konstrukcí oceli 11 373 (S235).
Ramena světelného kříže jsou natřena leteckou žlutou barvou RAL 1021 ze všech stran tak, aby bylo zařízení dobře viditelné (dle požadavků FAA barva č. 13538 – letecká žlutá – dle FED-STD-595).
Specifikace podvozku
Mobilní světelný kříž pro uzavření ranvejí dodáváme ve dvou variantách:
Světelný kříž umístěn na podvozku (FIREFLY
V této variantě je světelný kříž umístěn na podvozku se stabilizačními nohami.
Snadno jej upevníte za tažné zařízení vozidla a dopravíte jej na požadované místo na letištní dráze. V tomto provedení můžete převážet 2 světelné kříže zároveň.
Podvozek je tvořen ocelovým rámem o rozměrech 2,5 x 1,6 m, dvěma bezdušovými pneumatikami velikosti R13 a je osazen standardním tažným zařízením, které umožňuje připojení např. za osobní automobil. TOTO JEŠTĚ PROVĚŘÍM S KONSTRUKCÍ
Na podvozku je uložen světelný kříž včetně benzinové elektrocentrály a záložní autobaterie
Světelný kříž bez podvozku (FIREFLY ECO)
světelný kříž je umístěn na zemi na čtyřech stavitelných nohách. Je uzpůsoben pro manipulaci vysokozdvižným vozíkem.
Na rámu světelného kříže je umístěn elektrorozvaděč, benzinová elektrocentrála nebo záložní baterie dle zvolené specifikace.
Sestavení světelného kříže
Světelný kříž má velikost 4,27 nebo 6,4 m, proto je vybaven sklopnými rameny, která usnadňují jeho přepravu.
Libela vám usnadní nalezení správné polohy kříže v horizontálním směru. Zdvihntí kříže do vertikální polohy pomocí manuálního navijáku je pak otázkou několika vteřin
Sestavení kříže je snadné a neuvěřitelné rychlé – 1 osoba zvládne do 30 sekund rozložit všechna čtyři ramena světelného kříže a s pomocí navijáku jej ustavit do vertikální polohy.
Stabilita
Abychom mohli zaručit stabilitu světelného kříže, nechali jsme jej posoudit Leteckým ústavem - Institute of Aerospace Engineering (Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické Brno). Ze statické strukturální analýzy vyplývá, že maximální povolený vítr je 91,9 m/s, což odpovídá 330 km/h.
Robustní a stabilní konstrukce umožňuje nastavení kříže do úhlu 5° od vertikály, což zajišťuje optimální stabilitu i v náročných podmínkách.
Možnost převážet dva světelné kříže
V případě zhoršených povětrnostních podmínek je nutné letištní dráhu rychle uzavřít. Je vyžadováno, aby byla uzavřená ranvej označena na obou jejich koncích. Abychom eliminovali čas potřebný pro přepravu světelného kříže na minimum, tak jsme jej vyrobili tak, aby bylo možné dvě nezávislé jednotky přepravovat zároveň.
Světelný kříž je vyroben tak, aby splňoval všechny normy a nařízení plané v leteckém provozu.
- FAA Advisory Circulary FAA A/C 150/5345-55A Specifikace pro L-893, světelnou vizuální pomůcku pro označení dočasného uzavření vzletové a přistávací dráhy.
- Předpis EASA „CS-ADR-DSN Issue 6 - F4001-D01-01_Temporary runway closure marker“.
- návrh předpisu ICAO „Návrh na změnu Přílohy 14, Svazek I a PANS - Letiště (Doc 9981) týkající se navrhování a provozu letišť“
Konstrukce světelného značení umožňuje jednoduchou modifikaci, aby bylo možné dodržet požadavky FAA a/nebo ICAO, podle toho, co je relevantní.
Mobilní světelný kříž pro uzavření letištní dráhy splňuje všechny požadavky FAA, jako je např.:
- Provozní teplota -40 °C až +55 °C
- Vlhkost 95 % RhA (při +55 °C)
- Odolnost větru do 65 km/h (bez výrazného ovlivnění pozice “ustaveného” markeru)
Ramena světelného kříže jsou osazena 13 nebo 17 InLED světly o požadované intenzitě svícení. Jsou natřena žlutou leteckou barvou v souladu s CS ADR-DSN.U.935
Další technické parametry.
Světelný kříž je vyroben v souladu se zásadami elektromagnetické kompatibility (EMC).
Všechny elektrické komponenty mají třídu ochrany IP 66 nebo vyšší, světelné prvky mají třídu ochrany IP 68.
Mobilní světelný kříž je připraven k bezpečnému a spolehlivému provozu na jakémkoliv obvyklém venkovním letišti.