Světelné parametry mobilních světelných křížů FIREFLY pro uzavírku letištní dráhy
<< Zpět na mobilní světelné kříže FIREFLY
Napájení mobilního světelného kříže
Mobilní světelný kříž lze napájet několika způsoby:
- Přímé připojení k rozvodné síti letiště
- Invertorová benzínová elektrocentrála (1 kW) s nádrží na 120 litrů benzínu, záložní baterií (150 Ah) a výstražným majákem. Při plné nádrži umožňuje autonomní provoz světelného kříže po dobu 1 týdne při maximálním denním výkonu svícení.
- Sada výkonných baterií (150 Ah, 24 V) – výdrž cca 16 hodin
V případě výpadku elektrocentrály přebírá napájení přídavná gelová baterie (150 Ah) s výdrží cca 16 hodin. Při výpadku se automaticky aktivuje výstražný oranžový maják.
Světelné parametry:
Mobilní světelný kříž pro označení uzavření ranveje je osazen moderními InLED světly, jejichž životnost je více než 70 000 hodin. Jejich brilantní optika zaručuje dobrou viditelnost zařízení při jakýchkoliv podmínkách.
Výkon světel výrazně překračuje všechny požadavky FAA platné pro intenzitu světe. Výrobce deklaruje, že výkon světel je možné ještě zvýšit o cca 40%. Tyto parametry zvyšují
Typ | FIREFLY 4 – 4,27 m | FIREFLY 6 – 6,4 m |
---|---|---|
Počet světel | 13 In LED světel | 17 In LED světel |
Maximální denní svítivost | ||
ve středu paprsku | 93 470 cd | 122 230 cd |
v 10° poloměru | 52 000 cd | 68 000 cd |
v 15° poloměru | 14 300 cd | 18 700 cd |
Maximální noční svítivost (3 % denní intenzity) | ||
ve středu paprsku | 2 804 cd | 3 667 cd |
v 10° poloměru | 1 560 cd | 2 040 cd |
v 15° poloměru | 429 cd | 561 cd |
Minimální požadavky FAA jsou:
- Min 70 000 cd ve středu paprsku – FIREFLY 4 (93 470 cd) překračuje požadavky o 33%!
- Min 70 000 cd ve středu paprsku – FIREFLY 6 (122 230 cd) překračuje požadavky o 74%
Tři režimy světel
LED světla mají možnost pracovat v jednom ze tří režimů:
- Den – světla svítí v intenzitě požadované pro denní provoz
- Noc - světla svítí v intenzitě požadované pro noční provoz
- AUTO – světelný senzor automaticky reguluje intenzitu světel podle venkovních světelných podmínek
Blikání světel
Světla v kažém režimu jsou „zapnuta“ na 2,5 sekundy a „vypnuta“ na 2,5 sekundy podle požadavků FAA.
Podle návrhu požadavků ICAO jsou světla „zapnuta“ na 1 sekundu a „vypnuta“ na 1 sekundu.
Barva světla
Světla přenáší leteckou bílou barvu podle požadavku FAA v dokumentu SAE-AS25050 a v souladu s předpisem EASA CS ADR-DSN.U.930.
Záruka spolehlivosti
Každé světlo má zabudovaný samostatný napájecí obvod, takže funguje zcela autonomně.
Pokud dojde k poruše řídící elektroniky, která určuje intenzitu a interval blikání, světla přestanou blikat a budou dále pracovat na maximální intenzitu. Toto řešení zaručuje funkční spolehlivost.